Maailman suosituin uudistui !
ICON - BETTER THAN EVER!
Maailman ja Suomen suosituin mönkijämalli Sportsman 570 on uudistunut. Uuden 2021-mallin muotoilu modernisoitui tyylikkäästi vastaamaan nykypäivän trendejä. Sportsman-mallia on myyty maailmalle jo yli 1,6 miljoonaa. Suosion taustalla on Sportsmanin loistavat ajo-ominaisuudet, ajomukavuus ja erinomaisen vaivaton ja helppo käyttö. Uuden Polaris -mallin laatuun ja tekniikkaan on myös tehty selviä parannuksia, kuten parannettu voimansiirto, parannettuja alustan komponentteja, aikaisempaa huomattavasti parempi kylmäkäynnistyvyys ja virtavarat lisävarusteille (18Ah akku). Lisäksi bensapihin 570 DOHC moottorin EU NRMM version tehoa on lisätty 9hv ja vääntöä 7ft-lb vrt 2020 malli.
Sportsman 570 EFI EPS uudistukset
- Täysin uusi, upea ja tyylikäs muotoilu
- Led valot edessä ja takana, myös LED työvalo
- Enemmän tehoa, + 9hv
- Uusi tehokas 18 Ah akku (78 % enemmän käynnistystehoa)
- Pikakytkentäpistoke lataukselle
- Entistäkin pehmeämpi liikkeelle lähdön kytkentä
- Uudet tiivistetyt alustan helat
- Parannetut jarruletkut
- Parannetut A-tukivarret
- Täysin tiivistetty virtalukko
- Teräs tavaratelineet
- Uudet ja kestävämmät/isommat 25” Carlisle -renkaat
- Korkeampi maavara (296 mm)
- Polaris sähkövinssin asennusvalmius
- Glacier-puskulevyn pikakiinnitys
Uusia lisävarusteita:
- Rockford Fosgate Blutooth -audiojärjestelmä
- parannetut kahvalämmittimet
- Uusia Lock&Ride-tavarankuljetuslaatikoita
- Uudet karjapuskurit
Sportsman 570 faktat:
- Maailman ja Suomen suosituin automaattinen mönkijämalli
- T3b-mallisto on rekisteröity kahdelle (60 km/h)
- Saatavana myös T3a rekisteröitynä (40 km/h)
- Osa malleista saatavana myös EU-maasto- ja L7e-malleina
- Automaattinen 100 % neliveto
- Tehokas ja bensapihi 4-tahti/4-venttiili DOHC -moottori (NRMM hyväksytty)
- Sähkötoiminen kaasunohjaus ja lähes huomaamattomasti toimiva nopedenrajoitus
- Erillisjousitus edessä ja takana
- Todella kevyt, mukava ja helppo ajettavuus niin tiellä kuin maastossa
- Progressiivinen EPS-ohjaustehostin (EPS-mallit)
- EBS-moottorijarru (EPS-mallit)
- ADC-alamäkijarru (SP-mallit)
- Pieni kääntösäde – ketterä maastossa
- Yhdestä kahvasta toimivat hydrauliset levyjarrut vaikuttavat kaikkiin pyöriin
- Ohjauksen mukana kääntyvä työvalo
- Kannelinen ja vesitiivis tavaratila edessä
- Vetokoukku ja sähköpistoke vakiovarusteena
- Monipuolinen ja selkeälukuinen 4" LCD Rider Information Center-mittaristo
- Pistoke huoltolataukselle
- Laaja ja monipuolinen/pikakiinnitteinen Lock&Ride-lisävarustus
Tärkeimmät lisävarusteet:
- Lock&Ride-pikakiinnitteinen puskulevysarja
- Sähkövinssi
- Prospector-telasarja
- Lock&Ride-pikakiinnitteiset tavaraboxit
- Lock&Ridet-tuulilasit
- Kahva- ja peukalon lämmittimet
- EPS-Ohjaustehostin
- Sähkötoiminen ohjaustehostin toimii tehokkaimmin juuri silloin, kun sitä tarvitaan - hitaassa vauhdissa, äärimmilleen lastattuna ja telasarjalla varustettuna. Tehostus vähenee automaattisesti elektronisen ohjauksen avulla, kun tehostuksen tarve laskee kuten nopeammassa vauhdissa, ja näin optimaaliset ajo-ominaisuudet säilyvät joka tilanteessa. EPS -malleissa on lisäksi ANTI KICKBACK -toiminto, jolloin maaston epätasaisuudet eivät siirry iskuina ohjaustangolle.
Ympäristö on tärkeämpi yhä useimmille meistä. Arvosatatko alhaista polttoaineen kulutusta?
Polaris on kehittänyt uusiin malleihinsa erittäin nykyaikaiset ja tehokkaat moottorit. Uusien tehokkaiden DOHC-moottoreiden polttoaineen syöttöä ohjataan Bosch Motronic -järjestelmän kautta. Polaris-moottorit ovat markkinoiden bensapiheimpiä ja luonnollisesti myös niiden päästöt ovat alentuneet merkittävästi. Polariksen polttoaineen kulutus on todistetusti kilpailijoitaan alhaisempi (lue Mönkijä –lehden testi 2/2014 ja Koneviesti 8/2015). Esimerkiksi uusimman Koneviestin vertailussa Polaris Pro Star 570 EFI-moottori kulutti vain 2,33 l tunnissa.
Saatavana T3b mallina:
Saa ajaa 60 km/h
Rekisteröity kahdelle
Värit: Vihreä,sininen,valkoinen
10 hyvää syytä hankkia Polaris sportsman 570:
- Moninkertainen testivoittaja
- Maailman ja Suomen suosituin mönkijä
- Tehokas ja taloudellinen DOHC EFI -moottori
- Markkinoiden paras nopeudenrajoitin (Mönkijälehti 1/2016)
- Alhaisin polttoaineen kulutus – 2,33 l/h (Koneviesti 8/2015), 9,2 l/100 km (Mönkijälehti 1/2016)
- Automaattinen nopeasti reagoiva 100 % neliveto (todistetusti markkinoiden paras – täydet 10 pistettä Mönkijälehti 1/2016)
- Erinomaisen hyvät ajo-ominaisuudet varsinkin vaikeakulkuisessa maastossa
- Maavara, vetokyky ja lastauskyky vailla vertaa
- Helppo, mukava ja turvallinen ajettava – koko perheen käyttöön! (Mönkijälehti 1/2016)
- Mahtava lisävarustevalikoima
Tekniset tiedot:
- Moottori 1-sylinterinen, 4-tahtinen DOHC
- Jäähdytysjärjestelmä nestejäähdytys
- Polttoainejärjestelmä EFI
- Sylinterimitat 567 cm3
- Voimansiirto automaattinen 100% neliveto, PVT-variaattori
- Sytytysjärjestelmä Bosch ECM
- Käynnistys sähkö
- Mittaristo Monitoimi 4" LCD Rider Information Center
- Vaihteisto 2-eteen, vapaa, peruutus ja parkki
- Pituus (mm) 2101
- Leveys (mm) 1212
- Korkeus (mm) 1409
- Akseliväli (mm) 1293
- Istuinkorkeus 857mm
- Maavara (mm) 296
- Polttoainesäiliö (L) 17
- Renkaat, edessä 25x8-12
- Renkaat, takana 25x11-12
- Jarrut, edessä yhdestä vivusta toimivat hydrauliset levyjarrut
- Jarrut, takana yhdestä vivusta toimivat hydrauliset levyjarrut
- Etujousitus MacPherson erillisjousitus
- Takajousitus Tupla A-tukivarret erillisjousitus
- Joustovara edessä 208mm
- Joustovara takana 241mm
- Latausjärjestelmän teho 660w
- Kuivapaino 451
- Kuormauskyky edessä (kg) 41
- Kuormauskyky takana (kg) 82
- Istuinpaikat 2
- Valot LED ajovalot ja takavalot
- Ohjaus EPS ohjaustehostin
- Virranulosotto vakio
- Muu varustelu EPS ohjaustehostin, EBS moottorijarru, etutavaratelineen lisäkaide, latauspiste, LED työvalo
- Saatavana myös traktorimallina T3b - max 60 km/h, rekisteröity kahdelle
- Saatavana myös L7e-tieliikennemallina Kyllä
- Saatavana myös maastomallina Kyllä